יום רביעי, 18 בנובמבר 2015

כיתה הפוכה אך ממש מסודרת


  • אוטונומיה תפקודית בלמידה, בהגדרת הבעיה ובהתמודדות עם פתרונה:
כל תפקיד היה אוטונומי בלמידה אך גם הייתה למידת עמיתים. פתרון הבעיות היה אישי וקבוצתי, בזוגות קבועים ומשתנים.
  • שימוש במיומנויות של אוריינות מידע:
התלמידים זיהו  את הצורך במידע, כדי לפתור בעיות ולהציג תשובות. כדי להשיג מידע שילבו כוחות. כמו כן השתמשו  במגוון אסטרטגיות לאיסוף מידע- למשל במנועי חיפוש שונים באינטרנט, בספריית בית הספר, במגוון ספרים שהיו בכיתה וכן השתמשו במקורות מידע אנושיים- עובדות הניקיון של בית הספר שסייעו להן.

  • התייחסות למעגלי למידה מתוקשבת: למידה מתוקשבת הייתה בעזרת הסמארטפונים שלהם במנועי חיפוש שונים.



מטרות: התלמיד ישלוט ביחידת הלימוד שהמורה קבע. יבצע את המטלות תוך שיתוף פעולה עם שאר חבריו ונטילת אחריות על ניהול הזמן ויישום הלמידה. מטרה נוספת היא גיוון בהוראה ומתן מענה שונה לשיעור רגיל בהתייחס לתלמידים עם קשיים לימודיים והפרעות קשב.
 קהל יעד: תלמידי מגמת ערבית י"ב תיכון רמון הוד השרון.
 מסגרת למידה : שלושה שיעורים רצופים.

תיאור קצר של הפעילות עצמה: היום נכנסתי לכיתת י"ב הנהדרת שלי. אמרתי לתלמידים לשבת בקבוצה. הטלתי עליהם מטלה- ללמוד סיפור חדש בערבית ולעשות את העבודה שבספר בעצמם ללא סיועי. הכללים הם שכל אחד חייב ליטול חלק בלימוד, אפשר להשתמש בכל אמצעי עזר, ובסוף הם ייבחנו על החומר וכולם צריכים לקבל ציון בין 80-100. אם מישהו לא משתתף או נכשל זה כישלון של כל הקבוצה. חיש מהר הם התחילו לעבוד במרץ וברצינות ובהנאה גדולה. אחד עזר לשני. הם דאגו שכולם ישתתפו. זאת הייתה עבודה קשה מאוד אבל הם ממש הצליחו. לא היו בעיות של קשב וריכוז, היצירתיות חגגה. הם השתמשו בסמארטפונים למציאת אינפורמציה, גילו פתאום כוחות חדשים בכיתה. גם אני ממש התרשמתי. האווירה הייתה של לימוד אינטנסיבי ויעיל בהנאה רבה. הם הספיקו את כל המטלות ושלטו בחומר. אני כמעט לא התערבתי אלא הפניתי אותם להסתכל על השני. היה מדהים!. בשיא המתח כשחשבו שיהיה מבחן כשסיימו הכל, היגיע שליח פיצה כצ'ופר. לא היה מבחן וכולם חייכו בסיפוק. חוויה מעצימה לכולם. למידה משמעותית ואחרת.

כתבו : עליזה אייזנקוט ואביטל הורן.
שימוש במקורות ידע מגוונים

התלמידים כתבו את התשובות על הלוח כדי לנצל זמן ומשאבים אח"כ צילמו ושלחו לכולם


למידה משמעותית בחברותא
הפרס למתאמצים!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה