יום חמישי, 26 בנובמבר 2015

משחוק בהוראה?

משחוק זה לא משחק!

יש מאפיינים פסיכולוגיים במשחק, שאפשר לנכס להוראה, ולהגביר בכך את המוטיבציה אצל הלומד
כחברה תחרותית, אני אישית לא אוהבת להכניס את אלמנט התחרות, ובמיוחד לא במקצוע שלי. מקצוע המתמטיקה
יש תלמידים  איטיים ולא פחות מוכשרים. והתחרות לעיתים דווקא מייאשת אותם.
כן ניתן למצוא אלמנטיים משחוקיים אחרים.... (חחח על המילה,,,,)  , במטרה להניע תלמידים להיות יותר פעילים ...

הסיטואציה:

כיתה י"ב, 4 יח"ל , חודשיים לפני בחינת הבגרות,, העומס רב, גם במקצועות אחרים,
איך גורמים לתלמידים להניע את עצמם לשבת ולפתור שוב את כל התרגילים? ולא להשבר רגע לפני הסוף?

אני מכינה 10 דפים לפי נושאים, עמוסי תרגילים עם תשובות בלבד.
כל שבוע נותנת דף אחד, מסכם נושא.ובו כ20 תרגילים מבחינות בגרות קודמות
מסכמת עם התלמידים  כי מי שיגיש את כל הדפים בזמן, פתורים, יעלה את ציון המגן שלו ב5 -10 נקודות. בהחלט תמריץ.
את טבלת הגשת הדפים אני תולה בכיתה ומדביקה סמיילי לכל תלמיד שהיגיש דף.


יש כאן אלמנטים של משחוק:   אתגר, טובין וירטואלי, נתינת מתנה, יש תגמול. לא בטוח שיש כף, אולי רק כזה שהעמידה באתגרים מעוררת אצל האדם,כף של השגת המטרה, הבנת החומר, הגשת התרגילים בזמן, הסיכוי לקבל תגמול מתקרב ככל שמגישים יותר דפים
אין ספק שזה מצב של wun win .

תגובה 1:

  1. אני נוטה להסכים איתך ורד בעניין התחרותיות. לא בכל הזדמנות כדי לשלב אותה.
    אבל, יש בתהליכים הנפשיים הכרוכים בהתמודדות עם השוואה עצמית לזולת, כמה הזדמנויות לצמיחה אישית.
    לכן, לא הייתי פוסלת תחרותיות באופן גורף. ממליצה לבחון היטב מה היא מקדמת ואם אי אפשר להשיג את המטרה בדרך אחרת.

    השבמחק