הרעיונות להם נחשפתי בהרצאה:
1. כמות המידע האינסופית - המורה הוא כבר לא מקור הידע הבלעדי. כמורה עליי ללמד את תלמידיי כיצד מסננים את המידע האינסופי, כיצד המידע שנאסף אכן רלוונטי לתחום העניין/הנושא הנלמד.
2. ח(י)ברות - מצד אחד - אנחנו חיים בכפר גלובלי אחד ובו ניתן לדבר ולהחליף מידע בין שני קצות הכפר בקלות ובמהירות. מצד שני - העולם הוירטואלי שבו לכל אחד יש מאות רבות של חברים וירטואליים טומן בחובו בדידות איומה. עלינו ליצור אינטרקציות בין התלמידים ולא רק דרך מסכים.
3. second life - כאדם שבקושי מצליח להתנהל בחיים האמיתיים מרוב משימות ומטלות, שמחתי לשמוע (וקצת לקנא) באנשים המצליחים לחיות חיים מקבילים כדמות אחרת. וברצינות, אם כך יתנהל עולמנו בעתיד, הרי שהסכנות הן אינסופיות - מגניבת זהויות ועד ביצוע פשעים כדמות וירטואלית...
1. כמות המידע האינסופית - המורה הוא כבר לא מקור הידע הבלעדי. כמורה עליי ללמד את תלמידיי כיצד מסננים את המידע האינסופי, כיצד המידע שנאסף אכן רלוונטי לתחום העניין/הנושא הנלמד.
2. ח(י)ברות - מצד אחד - אנחנו חיים בכפר גלובלי אחד ובו ניתן לדבר ולהחליף מידע בין שני קצות הכפר בקלות ובמהירות. מצד שני - העולם הוירטואלי שבו לכל אחד יש מאות רבות של חברים וירטואליים טומן בחובו בדידות איומה. עלינו ליצור אינטרקציות בין התלמידים ולא רק דרך מסכים.
3. second life - כאדם שבקושי מצליח להתנהל בחיים האמיתיים מרוב משימות ומטלות, שמחתי לשמוע (וקצת לקנא) באנשים המצליחים לחיות חיים מקבילים כדמות אחרת. וברצינות, אם כך יתנהל עולמנו בעתיד, הרי שהסכנות הן אינסופיות - מגניבת זהויות ועד ביצוע פשעים כדמות וירטואלית...
יהודה שלום,
השבמחקמצטרפת לתחושותיך בדבר תפקיד המורה – הן בפיתוח מיומנות איתור וסינון המידע והן ביצירת אינטראקציות מגוונות, תוך מתן כלים לשמירה על עצמנו במרחב הפיסי והווירטואלי כאחד.
שבוע טוב :)
אפרת