יום שלישי, 3 בנובמבר 2015

מאפייני המרחב הדיגיטלי

הרעיונות להם נחשפתי בהרצאה:

1. כמות המידע האינסופית - המורה הוא כבר לא מקור הידע הבלעדי. כמורה עליי ללמד את תלמידיי כיצד מסננים את המידע האינסופי, כיצד המידע שנאסף אכן רלוונטי לתחום העניין/הנושא הנלמד.

2. ח(י)ברות - מצד אחד - אנחנו חיים בכפר גלובלי אחד ובו ניתן לדבר ולהחליף מידע בין שני קצות הכפר בקלות ובמהירות. מצד שני - העולם הוירטואלי שבו לכל אחד יש מאות רבות של חברים וירטואליים טומן בחובו בדידות איומה. עלינו ליצור אינטרקציות בין התלמידים ולא רק דרך מסכים.



3. second life - כאדם שבקושי מצליח להתנהל בחיים האמיתיים מרוב משימות ומטלות, שמחתי לשמוע (וקצת לקנא) באנשים המצליחים לחיות חיים מקבילים כדמות אחרת. וברצינות, אם כך יתנהל עולמנו בעתיד, הרי שהסכנות הן אינסופיות - מגניבת זהויות ועד ביצוע פשעים כדמות וירטואלית...

תגובה 1:

  1. יהודה שלום,
    מצטרפת לתחושותיך בדבר תפקיד המורה – הן בפיתוח מיומנות איתור וסינון המידע והן ביצירת אינטראקציות מגוונות, תוך מתן כלים לשמירה על עצמנו במרחב הפיסי והווירטואלי כאחד.
    שבוע טוב :)
    אפרת

    השבמחק