יום שלישי, 27 באוקטובר 2015

האם אפשר ללמוד מבלוגים, קהילות מומחים וסרטים?

צפיתי בסרטון ובעיקר עיינתי בדיון בפייסבוק.
מעצם ההפנייה לדיון שנערך בפייסבוק לפני שלוש שנים נהנתי. יש דברים שונים שמסתובבים ברשת ויכולים להיות מרתקים ולפתח דיון זמן רב אחרי שנכתבו.
הצפייה בסרטון הייתה לי יותר קשה כי אני לא מבין אנגלית ברמה גבוהה,והתרגום האוטומטי לא משהו...

בכל אופן, לעצם העניין- ברור לי שהאופציה שעולה בסרטון לנוכחות אינטרנטית ללא דמות מבוגר מתווכת היא מבחינתי אסון לחינוך, אך לא לפדגוגיה.
ילדים יכולים ללמוד המון מהאינטרנט, אך לא להתחנך. 
ניתן ליצור "כיתות הפוכות" שמטרימות למידה, אך הדיון בכיתה, החיכוך עם דעות אחרות, הויכוח והדיוק יכולים להיווצר רק במסגרת כיתתית עם מחנך ומורה.

3 תגובות:

  1. אוריאל שלום,
    ללא ספק התפקיד שלנו כמורים משתנה מ- 'מפקידי מידע' למנחים ומתווכים, המדריכים את הלומדים איך להעריך את המידע וכיצד לנהל איתו משא ומתן. כל לומד בינו לבין עצמו וביחד כקבוצת למידה. הטמעת תהליכי תקשוב אינם באים להחליף את המפגשים האישים פנים אל פנים, הם נועדו להעשיר את דרכי ההוראה.
    אירית

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום אירית
      אני סכים איתך
      בדיון בפייסבוק עלו דעות המוותרות לגמרי על תפקיד המורה ועליהן כתבתי

      מחק
  2. אוריאל שלום,
    ללא ספק התפקיד שלנו כמורים משתנה מ- 'מפקידי מידע' למנחים ומתווכים, המדריכים את הלומדים איך להעריך את המידע וכיצד לנהל איתו משא ומתן. כל לומד בינו לבין עצמו וביחד כקבוצת למידה. הטמעת תהליכי תקשוב אינם באים להחליף את המפגשים האישים פנים אל פנים, הם נועדו להעשיר את דרכי ההוראה.
    אירית

    השבמחק