יום שישי, 30 באוקטובר 2015

קהילות מקוונות כסביבות למידה ווירטואליות

במהלך השנים האחרונות צצו ופרחו להן עשרות רבות של קהילות מורים בתחומים שונים. חלקן מתמקדות בתחום דעת ספציפי, אחרות בנושא משותף.
הקהילות החברתיות מאפשרות חיבור בין אנשים אשר סביר להניח שלא היו נפגשים בדרך אחרת. כולן מבקשות לתת במה לאיש החינוך ומסגרת בטוחה לשיתוף בחומרים, רעיונות ותחושות.
במספר קבוצות, דוגמת זו שהובאה במשימה זו של "ניהול תוכן דיגיטלי" או בקבוצות כמו "מורות משקיעות", "מורים לעזרת מורים" ואחרות, ניתן לראות דיונים פוריים, מרתקים ומלמדים במגוון נושאים.
כפי שקרה גם בדיון אותו התבקשנו לקרוא, ניתן לראות כי עמדות האנשים לא תמיד מגובשות וכי המשתתפים מסייעים זה לזה לדייק את הדברים. למעשה משתתף המעיד על עצמו כי הדיון תרם לו להבנת הנושא (כי בתחילה לא התעמק בו מספיק) מגיע למצב בו עמדתו מגובשת מספיק עד כי הוא חש מספיק בנוח לכתוב ולפרסם את המחשבות שהתגבשו אצלו כפוסט בבלוג האישי שלו לטובת קהילת קוראיו.
קהילות המאפשרות דיון מסוג זה, בו הידע מתפתח ומתגבש תוך כדי תנועה - דיון שהוא נטול ביקורתיות נוקבת - מאפשרות סביבה מתאימה ללמידה.
אם נצליח להקנות לתלמידינו את המיומנות לפעול בצורה נכונה בתוך סביבה מסוג זה, הם יוכלו להעצים הן את הידע והן את הביטחון העצמי.
חשוב לזכור שלא כל קבוצה מצליחה לפתח אופי מתאים להפריה הדדית. וגם בכך עלינו לעסוק בכיתה...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה