יום שלישי, 24 בנובמבר 2015

הרעיון שלך מרתק - האם ניתן להקיש בין גאונות מדעית לחוש מוסר מפותח ? לצערינו זה לא תמיד הולך יחד . הדוגמא שלך מצויינת


משחוק - אורית מולווידזון ומירה תמיר

כימיה הוא מקצוע מופשט שדורש הרבה דמיון ואמצעי המחשה רבים. לכן נציע כאן 2 מתוך מגוון האפשרויות עליהם חשבנו. אנחנו מציעות להשתמש
 
א. במשחק בינגו שיעזור לתלמידים לשנן את המושגים בצורה חווייתית והיתולית.

מתבסס על התרגשות, רצון לנצח ולזכות בפרס - כיף קליל. מתאים לסוג תלמידים  חופשיים שמעריכים אוטונומיה ומציג 2 מרכיבים עיקרים: תחרות וקבלת פרסים.


ב. הצגת חיי מדען זוכה פרס נובל  כדילמה אתית-חברתית
מתבסס על סיפור חייו של הכימאי- הגרמני פריץ הבר שהיה פורץ דרך בייצור דשנים מצד אחד, ויצירת לוחמה כימית מצד שני.
שלש קבוצות.
קבוצה א מציגה את המדען מייצר הדשנים.
קבוצה ב. מציגה את המדען ממציא הלוחמה הכימית.
קבוצה ג מהווה את חבר השופטים להענקת פרס נובל

מתבסס על הצגת דילמה בדרך חדשנית של שעשוע ומשחק תפקידים. מתאים לסוג תלמידים סוציאליים ורציניים. מאפשר לתלמיד מצד אחד אוטונומיה ומצד שני שליטה.  
המרכיב העיקרי: דיבייט.


תגובה 1:

  1. אתן מציעות להציג דילמה אתית לכיתה על ידי הוספת אלמנט "משחק תפקידים" לדיון, ולא להפוך את כל התהליך למשחק.

    השבמחק