יום שבת, 21 בנובמבר 2015

העליתי פוסט עם שאלה לקבוצת הפייסבוק הסגורה של מורי ההיסטוריה:
כפי שניתן לראות השאלה עסקה בתחום "אפור" שלא מופיע בספרי ההיסטוריה הרשמיים, אך תלמידים שואלים על כך רבות.
השותפים לקבוצה הינם מורים אחרים להיסטוריה מכל הארץ, ההענות לשאלתי שימחה אותי מאוד (6 תגובות) התגובות היו איכותיות, הגיוניות והפנו למקורות ידע מוסמכים אחרים.
גם תשובות שלא הפנו למקורות היו הגיוניות ביותר והתכתבו על חומר הלימוד או עם הכרת ההיסטוריה של תולדות עם ישראל.
אני חושב שאפשר לקיים למידה מסוג זה גם בין התלמידים עצמם, אך העדיפות היא להתייעצות בתוך קבוצות סגורות (בהן בחרו המשתתפים לנכוח ולהתדיין) שנוצרו סביב נושא ההתייעצות.
מ"זריקת" שאלות לקיר הפייסבוק הפומבי אני יותר חושש, בשל האפשרות שאנשים שלא מבינים בנושא השאלה יטעו את השואל ואת הקוראים.


2 תגובות:

  1. מסכימה איתך. אכן, קהילות "ייעודיות" מבטיחות יותר מקצועיות. גם אז, כדאי לבדוק כאשר מדובר בעובדות ולא בדעות.
    יישר כוח על הניסיון.

    השבמחק
  2. מסכימה איתך. אכן, קהילות "ייעודיות" מבטיחות יותר מקצועיות. גם אז, כדאי לבדוק כאשר מדובר בעובדות ולא בדעות.
    יישר כוח על הניסיון.

    השבמחק