יום שבת, 21 בנובמבר 2015

משחוק בכיתה מיכאל ריינהרץ

משחוק בכיתה יכול להתבטא במגוון של שילוב עם חישובים מתמטיים שונים

לדוגמה, הכנת תשחץ כאשר התלמיד או הקבוצה מקבלת סדרה של חישובים .לכל משבצת

ניתן תרגיל חישובי בחומר הנלמד שאת תוצאתו נתרגם בגימטריה לאות . וכך בונים פתגם או

ממלאים שורות ועמודות של תשחץ .

בתהליך הזה מתקיימים שני שלבי המשחוק - גם התרגול השוטף וגם יש משחק

בתהליך הזה קובצה למשל מקבלת דף תרגילי כיתה רגילים מה שהיה נהוג היום
ובנוסף ,ערך מוסף - הרכבת תשחץ קבוצתי ובכך אפשר ליצור גם תחרותיות בין מספר קבוצות ולהפוך תהליך משעמם של פתרון תרגילים לתהליך שבו האלמנט המשחקי גובר על השגרה היומיומית

כל תהליך לימודי שמערב תרגול ביחד עם גורם חיצוני נוסף שמעודד תחרותיות מיועד לתחום המשחוק

כגורם שמעודד למידה וחשיבה . המשחוק הוא הפיכת חומר שגרתי למעניין יותר על ידי גורמים קבועים שלא בהכרח קשורים לתחום הידע הרלוונטי




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה