יום רביעי, 11 בנובמבר 2015

היפוך אחריות- פעילות לימודית


משימה בנושא מחול פולחני

קהל היעד: תלמידות מגמת המחול.

מטרת הפעילות: התלמידות יכירו סוגים שונים של מחול פולחני.

התלמידות יתנסו באיתור מידע בספריה וברשת, מיזוג טקסטים וכתיבת פסקה.

התלמידות יאתרו סרטונים ביוטיוב הקשורים לנושא החקר.

התלמידות ישתפו את שאר התלמידות בתוצרים שלהן, הן בעבודה כתובה והן בפרזנטציה לבחירתן.

מסגרת הפעילות: הפעילות תתקיים בזמן שיעור תולדות המחול וכמטלת בית לתלמידות.


הנחיות לפעילות:
היכנסו לחשבון היוטיוב, בחרו את אחת הקבוצות- סרי לנקה/ אפריקה/אינדונזיה/ אינדיאני/סופי/הודי

צפו בתוכנית המופיעה על המחול הפולחני. בחרו את אחד הריקודים בתכנית או ברשימה.
חפשו סרטון נוסף שייך והוסיפו לרשימה.
רשמו רקע קצר (פיסקה) על הקבוצה המופיעה בתוכנית. השתמשו במקורות ספרותיים, מאמרים, אינציקלופדיה ואינטרנט.
מתוך הצפייה רשמו מה הם מאפייני הריקוד: מהי מטרת הריקוד, מי רוקד, מה רוקדים- מאפיינים תנועתיים/מבנים כוריאוגרפיים (מעגל, שורות, טורים, נחש), היכן רוקדים, מתי רוקדים, מוסיקה, תלבושות. הוסיפו פרטים רלוונטיים שונים.
האם הריקוד הוא מחקה או מופשט?
כתבו מסמך סיכום באורך עמוד אחד לחלוקה לכיתה.
הוסיפו רשימת של המקורות בהם השתמשתן וקישור לסרטון אותו ניתחתן.
הציגו את הממצאים לכיתה בכל דרך שתבחרו.



תגובה 1:

  1. שירי שלום,
    אני מתמוגגת כשאני פוגשת בפעילויות שמעשירות את ההוראה. גם בתחום שלי, הוראת אמנות וגם בתחום המחול הנטייה הראשונה היא לא להבין כיצד משתלבת הפדגוגיה הדיגיטלית. התיווך הטכנולוגי נראה זר כשהעשייה היא פיזית וגופנית. מהר מאד אנחנו מבינים שהפדגוגיה הדיגיטלית משתלבת הן בתחומי היצירה והן בתחומי החקירה. נתת דוגמה נהדרת של הרחבת גבולות מרחב הלמידה המוכר לנו ככיתה והבאת מידע מרחבי העולם על ידי התלמידים בתהליכים של חקירה. בעקבות הבנת מאפיינים תנועתיים ומבנים כוריאוגרפיים, בתהליך יצירתי, תלמידים יכולים להרכיב מחול ולרקוד אותו בפועל.
    אירית

    השבמחק