יום שלישי, 8 בדצמבר 2015

התנסות בחכמת ההמונים ברשת חברתית

התנסות בחכמת ההמונים ברשת חברתית

:התנסות אישית: פרסמתי שאלה בפייסבוק בכמה קבוצות שונות



  

וגם פוסט לכלל חברי על העמוד שלי.  
 כפי שניתן לראות קיבלתי התייחסות משלושה אנשים שונים, כל אחד בעמוד שונה. אחת התשובות, מאחי היקר היושב בניכר.
התשובות היו איכותיות בהחלט אך הובילו אותי לפתרון חלקי. בדקתי כל אחת מההצעות לפתרון, כנראה שזה לא לחלוטין פתיר.
חייבת לציין שתהיתי אם יהיו תשובות. בחלק מהקבוצות בהן פרסמתי יש לי היכרות ממשית עם השותפים ובחלק מהן ההיכרות היא וירטואלית בלבד ותהיתי האם זה ישפיע על המענה.

שימוש בחכמת ההמונים בהוראה – למידה
הנחיית תלמידים לפנייה להמונים מעלה כמה התלבטויות:
-          הפניית התלמידים לרשת חברתית. הרשת החברתית לא "נולדה" ככלי חינוכי. אולי כדאי לשוחח עם התלמידים על הסכנות והיתרונות ברשת החברתית. לא כל התלמידים נמצאים ברשתות החברתיות, לא בכולן , ולעיתים נידרש לבקש מהם לפתוח חשבון ייעודי לפעילות בכיתה.
-          אני פועלת עם התלמידות בקבוצות סגורות. אם אנו רוצות חכמת המונים מחוץ ל"כתלי הכיתה" הווירטואלית נצטרך להזמין אותן לפעילות בקבוצות נוספות או באופן פתוח ברשת.
-          עד היום ניהלתי שיח עם תלמידות בכיתה מסוימת, או בפורום של מגמה, הכוללת שלוש עד שש כיתות. או בפורמט ייחודי בו חיברתי בין שתי כיתות משני בתי ספר שונים.
-          דוגמא שיתוף בין שתי כיתות בשני בתי ספר שונים:

בשיעור מוזיקה למחול ניתחנו קטעי מוזיקה באופן שיתופי עם תלמידות כיתה יא במגמת המחול בתיכון "קציר" ברחובות. התלמידות שותפות יחד בקבוצת פייסבוק סגורה.

תלמידה מתיכון "בליך" העלתה יצירת מחול וניתחה אותה ותלמידה מתיכון "קציר" התייחסה ובדקה את הניתוח.




במקרה של פנייה במרחב ההמונים, כדאי להנחות את התלמידות לפנות לקבוצות ומקורות מידע מהימנים. אולי לבדוק מי מנהל את הקבוצה. לקבל את התשובות בערבון מוגבל, להצליב מידע ולבדוק במקורות נוספים.

כמובן שיש לקיים שיח מכבד .

2 תגובות:

  1. שירי,
    הניסיון שעליו כתבת בהחלט מעניין.
    מסכימה עם ההיבטים שהעלית באשר להצלבת מידע, סכנות וכדומה.

    השבמחק
  2. שירי,
    הניסיון שעליו כתבת בהחלט מעניין.
    מסכימה עם ההיבטים שהעלית באשר להצלבת מידע, סכנות וכדומה.

    השבמחק