יום ראשון, 15 בנובמבר 2015

למידה מבלוגים קהילות מומחים וסרטים ברשת

האם ניתן ללמוד מבלוגים, קהילות מומחים וסרטים? ברור שכן
עוד לפני ההשתלמות היה לי ברור שהמידע האמיתי נמצא שם, רק צריך לדעת איך לחפש בצורה נכונה.

בתחום האישי שלי, אם אני בוחרת לצאת לחופשת סקי לדוגמא, ברור לי שאני נכנסת לקהילות ופורומים של מומחים לסקי ושם אני מוצאת מידע, יכולה לקרוא, לשאול שאלות, לראות האם התשובות שאני מקבלת הן מאנשים אמינים. כניסה לבלוגים של אנשים שמספרים על החוויות שלהם.

ברור לי שניתן לקחת את כל היתרונות שברשת גם לחינוך. אם משהו מדבר על גישה חדשנית להוראה ולמידה ומפרסם סרטון ביוטיוב. ניתן לקרוא מידע בקהילות מומחים, להיכנס לבלוגים של המומחים וללמוד לבד רק מקריאת המידע, השאלות, התגובות וכו'

בתחום הספורט אם יש חידוש בשיטות אימון, אביזרי כושר חדשניים וכדומה אני מחוברת לקהילות שמקבלות פרסומים בנושא. אני קוראת את המידע, לומדת האם זה טוב? האם זה משהו שכדאי להתנסות בו? אחרי שבדקתי אני מחליטה לקבל או לא לקבל, ללמד ולשתף אחרים או שלא.

את התלמידים שלנו כדאי ללמד איך לעבד ולמזג את המידע שהם מוצאים ברשת.

תגובה 1:

  1. מיכל שלום,
    אחד הדברים שחשוב לשים לב כשאנחנו מיישמים בחינוך לימוד מבלוגים, קהילות מומחים וסרטים, הוא על תהליכים של הערכת המידע. לא הכל נכון ולא הכל מבוסס. פיתוח מיומנויות הערכת מידע הוא חלק ממכלול המיומנויות הנדרשות באוריינות מידע.
    אירית

    השבמחק